Het zuiden van zuid- Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Harewood, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu Het zuiden van zuid- Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Harewood, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu

Het zuiden van zuid- Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Juni 2014 | Australië, Harewood

Goedenavond allemaal,

Hier ons verslag vanuit airport Christchurch!

Zoals jullie gingen we vorige week zaterdag naar Wanaka. 's Avonds hebben we daar een rugby wedstrijd bekeken tussen All Blacks (Nieuw Zeeland) en Engeland. We zaten in een lokale kroeg tussen Kiwi's en Engelsen, een grappig contrast.. De All Blacks hebben, na een slopende wedstrijd, met drie punten verschil gewonnen van Engeland.
Verder is er niet veel gebeurd in Wanaka..

Die volgende ochtend vertrokken we met de bus naar party & ski stad Queenstown. Na een niet al te lange tocht kwamen we aan bij ons Nomads hostel en maakten we het onszelf gemakkelijk. Die middag hebben we wat rondgelopen in het stadje en 's avonds gingen we gezamenlijk met andere busgenoten en onze chauffeuse Lisa wat drinken. Het was ook onze laatste toerdag met Lisa en daarom gaven we haar een kaartje (met tekst..) om haar te bedanken voor de leuke tijd!
Na een gezellige avond besloten we al bij de tweede kroeg naar ons hostel te gaan, want het geluid is daar veel harder dan tijdens een feestavond in jongerencentrum De Poort ;-)
Bovendien waren we best moe..ZzzzzZzzz

De tweede dag in Queenstown was gepland voor een wandeling die we beperkten tot een wandeling naar de supermarkt. Het regende namelijk weer als een gieter! Nadat we kletsnat terugkwamen van onze tochtjes besloten we om gebruik te maken van de sauna, want we waren afgekoeld en Steven was verkouden (nog steeds een beetje).
Verder hebben we die dag niet veel gedaan, dus..

De volgende dag vertrokken we in de ochtend naar Lake Tekapo, bekend door haar heldere zonnige dagen en nachten. Dit was ook onze eerste dag met buschauffeur Josh. Helaas was het erg mistig en konden we ook Mt. Cook (de grootste berg in Kiwi land) niet goed bekijken.
Omdat het ook zo koud was, hebben we die avond twee potjes Scrabble gedaan en vervolgens zijn we maar gaan slapen.

Vandaag weer vroeg op en na een gezond uitgebreid ontbijt met kiwi's(!!) vertrokken we naar Christchurch.
Onderweg hebben we veel gezien en gehoord over Christchurch, onder andere over de aardbevingen in 2010 en 2011. Die waren zo heftig dat het twintig jaar duurt voor de stad helemaal herbouwd is, maar dan is het de meest moderne en milieubewuste stad op onze Aarde!

Nadat de rest van onze groep bij hun hostels aankwamen werden wij persoonlijk vervoerd naar het vliegveld in Christchurch door onze buschauffeur Josh. Dank!!

Momenteel wachten we tot onze gate over een kwartiertje wordt geopend en we naar Auckland vliegen.
Morgenmiddag vertrekken we alweer naar Hong Kong en vervolgens naar Amsterdam. De drie maanden zijn voorbij gevlogen..

Dank voor het lezen allemaal.

En de vaste lezers hoeven niet getreurd te zijn, want we zijn nog niet terug. Wie weet wat er nog gebeurd?? ;-)

Tot gauw!