Organische rijst in New South Wales - Reisverslag uit Murrami, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu Organische rijst in New South Wales - Reisverslag uit Murrami, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu

Organische rijst in New South Wales

Door: Mirjam en Steven

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Maart 2014 | Australië, Murrami

Hoi allemaal!

Het is hier nu de laatste avond op onze eerste WWOOF adres (Randall Organic Rice) en we hebben hier met veel plezier geholpen en vertoefd.

WWOOF' en betekent trouwens dat wij bij aangesloten organische boerderijen kunnen helpen (4 tot 6 uur per dag) en in dank daarvoor krijgen we heel de dag eten en onderdak.

Bij Randall Organic Rice verbouwen Peter en Jenny organische rijst welke ze doorverkopen aan SunRice en ook particulier aan mensen zelf op (boeren)markten. Wij hebben hier onder andere schapen gevoerd met hooibalen, onkruid gewied, meegeholpen aan de irrigatie, gelachen om de gekke honden en katten, slangen gezien (van een afstandje ;) en we hebben met een Koreaanse WWOOF' er een survivaltocht gehouden door een stuk grond van Peter en Jenny. Daar wonen kangaroes, maar na een heuse hobbelige bobbelige autorit (Steven reed....) over stenen en hobbels zagen we helaas geen kangaroes die dag.
Vandaag hebben we zandzakken verwijderd bij het rijstveld welke binnenkort wordt geoogst, we zijn nu een paar kilo modder rijker! Het heeft hier in drie dagen zo'n 50mm geregend en dat is meer dan in de afgelopen 12 maanden, dus heel bijzonder hier en dat is overal op het nieuws te zien en te horen.

Morgenochtend gaan we met de bus 2 uur reizen naar Wagga Wagga en even later zitten we 6 uur in de bus naar Melbourne, waar we om 11 uur 's avonds aankomen. De volgende ochtend hebben we onze vlucht naar Perth en vervolgens kunnen we meteen door naar onze volgende adres.

Zodra we internet hebben hopen we ook foto's te uploaden, want het is hier prachtig!

Groetjes,
Mirjam en Steven