Ijsgletsjer walk. Brrrrr. - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu Ijsgletsjer walk. Brrrrr. - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu

Ijsgletsjer walk. Brrrrr.

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

06 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Lieve lezers,

We zitten weer lekker warm bij de open haard vuur met wifi en natte schoenen. We zijn nu ook niet in Westport, maar in het Gletsjer dorp Franz Josef, iets meer zuidelijk op het eiland.

De tocht van Westport naar Franz Josef was een lange en zeker de moeite waard. Met twee tussenstops hebben we de Pancake Rocks bezichtigd, dat zijn stenen die op opgestapelde pannenkoeken lijken en daarnaast maakten we een korte wandeling met als hoogtepunt zeehonden en hun baby's!! We hebben wat afgezwaaid ;-)

Bijna aangekomen in Franz Josef begon het flink te regenen en dat stopte pas de volgende morgen. Diezelfde avond werden we spontaan en hartelijk verwelkomd tijdens onze checkin in Rainforest Retreat. Onze groep kreeg een gratis upgrade; een tv, zakjes thee en chocolademelk op de kamers en eigen toilet en douche. Dat werd gewaardeerd, de chocomelk sowieso!

Na een lange nachtrust namen we vanochtend een shuttlebus richting een van de vele gletsjers die Franz Josef rijk is. Omdat het regende kreeg ieder persoon een mooie paraplu mee, en die hadden we ook echt nodig!
Na een half uur wandelen en genieten van de vele watervallen, de verschillende natuurstenen en de hoosbuien kwamen we aan bij de barrière van de route. Op afstand zagen we de gletsjer waar blijkbaar meerdere ongevallen zijn gebeurd. Wij bleven daarom veilig achter de touwen staan..
De terugtocht was even nat als de heenreis, maar het was heerlijk om er te lopen!

Na de terugreis waren we in het kleine dorpje en keerden we terug naar ons hostel, waar we ons op hebben gewarmd.
Het is nu tijd om onze schoenen te drogen bij de openhaard onder het genot van een biertje.
Morgen gaan we naar Wanaka en de dag daarop naar Queenstown. De reis is bijna ten einde, maar we genieten nog volop!

Tot de volgende keer. Dank voor het lezen!

Groetjes Steven en Mirjam