Weer een stukje van Nieuw Zeeland ontdekt! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu Weer een stukje van Nieuw Zeeland ontdekt! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu

Weer een stukje van Nieuw Zeeland ontdekt!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Westport

Het is weer even geleden, maar hier zijn we weer met een nieuw verslag!

Sinds Waitomo Beach hebben we veel gereisd in de bus. Zo zijn we naar Rotorua geweest, welke sinds een paar jaar een actief vulkanisch gebied is, tot nu toe nog geen uitbarstingen. Er zijn plots gaten in de weg gevuld water. Je kunt er je hand niet insteken, want dan zou je je zelf verbranden! Bovendien bevat het water fosfor en dus is het erg zuur..
De stoom die van de gaten af komt ruikt erg sterk en we waren erg blij dat we maar een nacht in Rotorua verbleven :-)
's Avonds hadden we een movie night, we keken samen met andere hostelgasten naar de film Hall Pass, onder het genot van warme chocolademelk en zoute popcorn. Dat alles gratis zelfs :-p

Vanuit Rotorua reden we met de bus naar Taupo, waar zich het grootste meer van Nieuw Zeeland bevindt. Onderweg zijn we gestopt in Hobbiton, voor de kenners uiteraard bekend van de The Lord Of The Rings en The Hobbit films. Daar hebben we een uitgebreide rondleiding over de filmset gehad en we hebben veel foto's genomen. Het was een leuke ervaring met een gratis drank na afloop!

Na onze eerste nacht in onze 16 persoonskamer in het hostel stonden we om kwart voor vijf op, want we vertrokken om kwart voor zes richting Tongorira. Na een bustocht van anderhalf uur stonden we aan de voet van de Tongorira Crossing, goedbepakt met ieder vijf lagen aan want het was een paar graden onder nul. Brrrr..
Na zeven uur wandelen en klimmen waren we aan het eindpunt van de crossing. Ondertussen hadden we vele mooie uitzichten gezien, de top van de berg bereikt, waren we op de foto gegaan met Mount Doom (ook van LOTR) en waren we langs mooie kratermeren gelopen.
Na een lange dag zijn we nog wat gaan drinken om onder andere afscheid te nemen van onze groepsgenoot Jae wie naar het noorden zou vertrekken. Een paar uurtjes later gingen we lekker uitrusten in ons hostel.

De ochtend erop vertrok onze buschauffeur Lisa richting River Valley, met een tussenstop van twee uur voor mensen die een leuke wandeling wilden maken. Dat hebben wij niet gedaan aangezien we nog versleten waren van de vorige dag.
De rit naar River Valley leidde ons door heuvels en bergen naar 'the middle of nowhere'; geen telefoonbereik en wat voor anderen afkicken was.. Geen internet.
Het hostel lag verscholen in een dal tussen grote heuvels met 's nachts een prachtige sterrenhemel, maar wel ijskoud!

Na een goede nachtrust vertrok de bus richting de hoofdstad Wellington. Na weer een mooie door berg en dal kwamen we zes uur later aan in Wellington, daar wachtte een goede maaltijd op ons. Na onze maal gingen we voor een gezellige avond en tevens afscheid van onze Franse vriendin Melisande (Milly), waar de dagen ervoor veel mee hadden opgetrokken, naar het hostel een paar straten verderop. Ook hadden we afscheid genomen van de rest van onze originele groep, want wij waren de enigen wie de volgende dag naar het zuiden zouden vertrekken.

Na een korte nacht gingen we om kwart over zeven met dezelfde chauffeur, maar andere groepsgenoten, richting de ferry terminal. Om negen uur vertrok de ferry vanaf Wellington en drie uur later kwamen we aan op het zuidelijke eiland en het plaatsje Picton.
Daar namen we een bus met onze groep, welke we twee uur later omwisselden voor onze oldskool toerbus en daar reizen we op het moment ook mee.
Paar uur later checkten we in bij het enige hostel in de buurt waar we stopten en we hadden een eigen vier persoons kamer met zijn tweeën.

Vanochtend reden we aan richting Westport. Na een lange tocht zonder lange stops zijn we nu in ons hostel. We hebben net met onze groep gebarbecued en voor vegetariërs was het ook goed geregeld, want er waren diverse salades en broodjes die onze maagjes hebben gevuld.
We zitten nu bij de kachel met gratis wi-fi, dank aan de eigenaar!

De komende dagen zullen we niet veel in de bus zitten, maar dan is er ook ruimte om activiteiten te ondernemen. En wat we dan gaan doen lees je in de volgende blog ;-)

Groetjes Mirjam en Steven