See ya Australië & Aloha nieUw-ZEELand - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu See ya Australië & Aloha nieUw-ZEELand - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu

See ya Australië & Aloha nieUw-ZEELand

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hoi hier zijn we weer met een nieuwe update, vandaag de eerste vanuit Nieuw-Zeeland!
De vorige keer vertelden we jullie dat we naar Byron Bay zouden gaan en Byron Bay was awesome!!

We gingen met de bus naar BB en toen werden we verwelkomd door zo'n zes hostels, ook door een NL meisje. We hadden al besloten ergens heen te gaan, namelijk Arts Factory Lodge. Dat was een echte relaxte hippie camping. Er zijn daar heel veel mensen met dreadlocks, kleurrijke kapsels, surfboards, tibetaanse vlaggetjes en gitaren :-) Het was er bomvol en gelukkig pastte het minitentje tussen de rest.

Byron Bay is gezellig groot dorp met heel lieve mensen en een relaxte sfeer, met veel busjes in het verkeer.
We hebben daar wat geshopt en leuke mensen ontmoet, er was een regenboog winkel!!
Ook zijn we naar hippiestad Nimbin geweest, anderhalf uur lange tocht met een bus, en daar hebben we een middag onszelf vermaakt. In Australië is drugs verboden, maar dat maakt de lokale bewoners daar niets uit. Geeft ons een amsterdams gevoel ;-)

Afgelopen zaterdag zijn we om vijf uur opgestaan om de zonsopgang te zien over de zee, Byron Bay ligt aan de oostkust in Australië..
Het was een beetje bewolkt, maar het uitzicht, en de gemaakte foto's, waren geweldig mooi! Ook kregen we bezoek van dolfijnen :-D
Verder hadden we van de bewoners gehoord dat er 's ochtends walvissen langs de kust zich lieten zien en dat was voor ons ook een reden om vroeg op te staan! Met zonsopgang hadden we alleen geen walvis gezien.

Ruim twee uur later maakten we een tocht naar de vuurtoren, inmiddels was de zon al hoger in de lucht. Het was een intensieve tocht met veel op en af en dat was de moeite waard. Het uitzicht over de oceaan was erg mooi en weer zagen we dolfijnen, nu een hele groep. Toen we terug wilden lopen zagen we in de verte water uit de zee komen en dat bleek van een walvis te zijn!! We hebben terwijl we terugliepen nog een paar keer de walvis kunnen zien en dat was wonderbaarlijk :-)

Later die ochtend, op diezelfde terugweg, huurden we surfboarden en gebruikten we onze skills op de oceaan. Het was erg leuk om te doen, zeker een aanrader. Onze beste trick: vallen en dan weer opstaan ;-)

Na een mooie week met heerlijk weer hebben we afscheid genomen van ons avontuur in Australië. Een avontuur dat we niet meer zullen vergeten en een grote dank aan alle mensen die ons warm ontvangen hebben als WWOOFER's!!

Maandag zijn we vanaf Brisbane in vier uur naar Auckland gevlogen. We hadden een grondige inspectie van onze schoenen, tent en onderzeil, omdat we hadden aangegeven dat we hadden gekampeerd in Australië. Na dertig minuten mochten we, zonder grondzeil, maar met onze tent én schoenen eindelijk Nieuw-Zeeland betreden.
We gingen met een bus naar ons al geboekte hostel, welke eigenlijk een gezellig studentenhuis is met mensen van over heel de wereld!
Na een goede nachtrust, weer eens wat anders dan kamperen, stonden we dinsdagochtend om half negen aan het eind van de straat te wachten op de heuse KIWI Experience bus. We werden verwelkomd door onze buschauffeur én toerguide Lisa uit Kiwi land zelf.

De bus waar we komende tweeëneenhalve week verblijven is een grote groene, met nu maar negen toeristen in totaal. Naast ons zijn er een Franse dame uit Lille, een stelletje uit Londen, een Amerikaan uit Texas, een Duits meisje uit Düsseldorf en twee Nederlanders uit Groningen; een heel gezellig groepje!
De eerste dag hebben we een hike tochtje gedaan naar een cove en 's nachts gingen we badderen in Hot Water Beach, met een bekende Kiwi dude wie ook bij ons in de lodge slaapt. Hij is bekend, omdat hij nu bezig is om heel Nieuw-Zeeland te voet te belopen en hij loopt op het strand. Hij is nu zo'n een jaar en 127 dagen bezig en over vier maanden is hij klaar. Dan is hij de eerste persoon die dit heeft bereikt in Nieuw-Zeeland! Wel een kleine eer om hem te ontmoeten ;-)

Hot Water Beach is bekend om haar strand waar heet water uit komt vanwege de vulkanische grond. We gingen om tien uur 's avonds op het strand een breed gat graven waar het letterlijk stoomde! Het water is soms zo heet dat je je kunt verbranden, het is rond de 47 graden celsius. Na een half uur graven konden we relaxen in ons buitenbadje en hadden we zicht op een heel heldere sterrenhemel met veel voorbij schietende sterren. Aanrader!!!
Na het badderen gingen we met zijn allen door de vorst van vier graden onder nul terug naar onze lodge waar gelukkig een paar douches en warme bedjes op ons wachtten. Iedereen viel snel in slaap...ZzZzzzzz....

Vandaag zijn we doorgereisd naar Waitomo Beach waar we nu aan het relaxen zijn na een ochtendhike door een verlaten mijn in de bergen. We hebben nu een tweepersoonskamer en dat is voor de verandering erg aangenaam (even geen andere snurkende mensen).

We gaan nu verder relaxen en genieten in het wonderschone Nieuw-Zeeland.
Bedankt voor het lezen en tot gauw :-)

• 28 Mei 2014 - 07:13

Romana:

Geweldig een regnboogwinkel en dan ook nog al die relaxte mensen. Geniet leef en enyo