Update vanuit Byford - Reisverslag uit Byford, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu Update vanuit Byford - Reisverslag uit Byford, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu

Update vanuit Byford

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

16 April 2014 | Australië, Byford

Het is weer eventjes geleden dat jullie hier iets nieuws hebben kunnen lezen en daarom een nieuws update!

We zijn nog steeds aan het werk bij Valda en Peter, maar hebben ondertussen veel meegemaakt:

We zijn vorige week naar de grote stad Perth geweest, hier hebben we geshopt en rondgewandeld in Kings Park. In dat park gingen we op een bankje zitten om te pauzeren en toen kwam er oudere man bij ons aanschuiven. Hij sprak ons aan en al snel kwam ook zijn vrouw bij hem zitten. We maakten een praatje en voordat we het wisten vertelde de mam dat hij tijdens de tweede wereldoorlog gestationeerd was in Londen als piloot. Hij was bestuurder van een van de vele vliegtuigen die voedselpakketten dropte n boven Rotterdam en Den Haag tijdens de koude hongerwinter in Nederland.
Het verhaal maakte indruk op ons en zijn vrouw vond het erg leuk dat haar man eens zijn verhaal kwijt kon bij Nederlanders ;)
De man is overigens inmiddels 91 jaar en nog heel fit voor die leeftijd..
Verder hebben we nog wat gegeten in Perth om vervolgens naar Peter en Valda te gaan.
Mirjam heeft overigens de Anzac koekjes, welke werden gedropt door o.a. de man hierboven. Ze zijn blijkbaar erg gezond en voedzaam, maar Steven vindt ze vooral erg lekker!

Tussendoor zijn we samen met Valda, Peter en andere dorpsbewoners van Byford met twee bussen naar Perth gegaan om te protesteren tegen de samensmelting van enkele dorpjes met Perth. Er waren in totaal zo'n duizend mensen aanwezig, er waren nieuwszenders aanwezig en ook enkele politici. Conclusie van de avond is dat de overheid besloot om de samensmelting door te zetten, ook al had de premier een paar maanden eerder beloofd dat niet te gaan doen.. *een hoop boegeroep op dat moment* en nu blijkt dat alles opnieuw gaat worden bekeken.. Wordt vervolgd, voor de Australiërs tenminste.

Afgelopen zondag zijn we naar het Blues 'N Roots festival geweest in Perth. We hebben 's avond anderhalf uur genoten van John Mayer! :) Het was een leuke dag met erg mooi weer en hoge temperatuur, we hebben de helft van de dag in de schaduw gezeten :p

Tijdens het protest (rally in Australië) kwamen Peter en Valda een oude bekende tegen wie haar huis aan het opknappen is voor de verkoop ervan. Zij had een paar nare jaren achter de rug dus werd afgesproken dat we bij haar zouden helpen. Gisteren en vandaag hebben geholpen met het schoonmaken van haar vijvers (deze liep van boven naar beneden, zo'n 100 meter lang met waterkanalen ertussen) en met kleinere klusjes zoals onkruid weghalen. We vonden het fijn dat we haar konden helpen en wie weet gaan we daar over een paar weken WWOOFEN.

We hebben nog tot maandagmiddag bij Peter en Valda dus dat wordt tranen met tuiten :(
We gaan dan door naar de familie Lyons in Cannington, vlakbij Byford en Perth.

Veel liefs van ons!

• 20 April 2014 - 16:29

Romana:

Hoi lieverds.
    Als ik zo lees is dit echt jullie reis op jullie lijf geschreven. Mis jullie wel. Blijf genieten

• 27 April 2014 - 08:34

Ton Duk:

Als "kenner" van de 2eWO geniet ik van jullie verhaal over die oude piloot...LEUK (en leerzaam)
    gr Ton DUK