Perth Airport - Reisverslag uit High Wycombe, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu Perth Airport - Reisverslag uit High Wycombe, Australië van Mirjam Steven - WaarBenJij.nu

Perth Airport

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

18 Mei 2014 | Australië, High Wycombe

Momenteel zitten we via wifi van Perth Airport te typen. Over enkele uren gaat onze vlucht naar Brisbane, maar éérst...

De afgelopen week in Byford was erg bijzonder, en dat is zachtjes uitgedrukt. We hebben genoten van de wildlife op Christine's hemels plekje op Aarde. We hebben onder andere een cottage geverfd, vuurtjes gestookt en hier en daar kangaroes gespot!!

Elke dag werden we wakker in onze eigen cottage en we konden beginnen met werken wanneer we wilden, want we waren zelf eens een keer toezichthouders ;-)
We konden buiten ontbijten, lunchen (zelfs een keer dineren) en natuurlijk vergeten wij nooit onze buiten toilet en buiten douche *brrr* Maar dat was ook erg leuk om te doen voor de verandering haha!

Zaterdag zijn we naar de stad Mandurah gegaan met het OV. Dat betekende om zes uur opstaan, om vijf voor zeven aanfietsen (op 1 fiets met Mirjam luxe achterop, privéchauffeur Steven!) Om 7.15 uur ging onze privébus naar Armadale en daar aangekomen hoefden we maar eventjes onszelf bezig te houden tot de trein naar Perth vertrok. (Een 'familyrider' rondom Perth kost overigens 11.90 AUD, daarmee kunnen 7 personen de hele dag in en rondom Perth reizen met het OV, nice!)
Vanuit Perth hadden we aansluiting naar Mandurah en 50 minuten later plus 10 minuten in de bus, ook met aansluiting én privéchauffeur kwamen we aan bij Dolphin Quay, uitgesproken als 'Dolphin Key'.

We kochten er als eerste twee kaartjes voor een 90 minuten boottocht door Mandurah en haar Venetiaanse achtige kanalen en peperdure huizen, waarvan 60% in totaal maar een week per jaar worden 'bewoond' door de huisbezitter.

Daarna gingen door de markkramen lopen waar er leuke dingen te zien en te kopen zijn! Verder hebben we er erg interessante gesprekken gevoerd en werd Mirjam wild in een kraam met Volkswagen spulletjes :-p
En Steven in een spirituele stenenwinkel, of course.

De boottocht der tochten ging om 12 uur en daar ontmoetten wij onze privé kapitein Bratt uit Perth. We vertrokken met zijn drieën, want blijkbaar is de eerste tocht te vroeg voor veel mensen.
Na drie minuten riep Bratt: Dolfijnen aan de linkerkant! Zoals hij zei was het een uniek aanzicht, want er zwommen een mama en baby dolfijn samen. Het is er de tijd van het jaar voor het baren van kleine dolfijnen :-)
Steven was helemaal ontroerd en Mirjam ook terwijl ze ondertussen profi foto's aan het maken was van de twee zwemmende zoogdieren.
Ze bleven nog even meezwemmen en de rest van de tocht was onder een heerlijke zon en een licht briesje en commentaar van kapitein Bratt.

Na de tocht gingen we terug naar de markt zodat Mirjam ook haar slag kon slaan in het 'VW winkeltje'. Ook hebben we nog wat gedronken en gegeten bij eettent Sharky's, een aanrader!

De terugtocht verliep even spoedig als de heenreis en na een inspirerende en geweldige dag vielen we beide snel in slaap.

Vandaag hebben we afscheid genomen van Christine en we wensten haar het beste toe met het verkoop van haar mooie plekje.

Bedankt voor het lezen en wij gaan ons verder vermaken op het vliegveld, nog zo'n 8 uur te gaan ;-)

Much love van ons